|
Harrows

Opleiding Klantadvies (Particulier en Zakelijk)

Voor starters binnen de bancaire sector is het van groot belang dat zij een gedegen basisopleiding genieten. Zij moeten over de juiste product- en systeemkennis beschikken en tevens de klant op een zakelijke en klantvriendelijke manier van advies kunnen voorzien. Ons opleidingstraject voorziet daarin. Wij zorgen voor een vliegende start van uw nieuwe werknemer en collega. Door een combinatie van theorie, coaching ‘on the job en intensieve begeleiden van één van onze ervaren coaches is succes gegarandeerd. Goed ingewerkt en met een goed gevulde rugzak aan kennis en vaardigheden zal uw werknemer aan de startstreep verschijnen.

Voor wie?

Een basisopleiding voor starters die eerstelijns advies gaan geven aan een zakelijk- of particulier klantenbestand binnen de bancaire sector. De training is geschikt voor zowel face-to-face advies als voor digitaal advies.

Door het volgen van een Opleiding Klantadvies.. 

  • Doe je kennis op van de verschillende producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en evt. beleggen
  • Doe je kennis op van de verschillende systemen
  • Kun je een klant op een zakelijke manier te woord staan
  • Ben je een held in het voeren van totaalgesprekken
  • Heeft klantgerichtheid voor jou een nieuwe betekenis gekregen

Hoe ziet het opleidingstraject eruit?

Het opleidingstraject neemt 6 fulltime weken (36/u) in beslag. Één van onze coaches zal op locatie, bijvoorbeeld een bankhal of contactcentrum, met de nieuwe medewerkers aan de slag gaan. Logischerwijs zal in de eerste weken van het traject de nadruk meer op de theorie liggen en in de laatste weken de nadruk meer op de praktijk. Hieronder is de uiteenzetting van beide onderdelen.

Theoretische opleiding:
Het is voor startende medewerkers van groot belang dat zij de juiste kennis bezitten, producten kennen en moeiteloos kunnen werken met de benodigde systemen. Daarom bestaat het theoretische gedeelte van het traject uit de volgende onderdelen:

  • Workshops producten
        o Betalen en Ontvangen
        o Sparen
        o Verzekeren
        o Juridische Aspecten
  • Workshops systeemkennis
  • Training praktijkgebruik systemen (bijvoorbeeld: Rabobank: ARIS Procesweb / Kennisbank)
  • Training effectief klantcontact

Praktijk opleiding:
Na het behalen van de benodigde WFT certificering(en) en het opdoen van voldoende kennis is het tijd om in de praktijk te duiken. Na een aantal gesprekken gezien/geluisterd te hebben gaat de medewerkers onder begeleiding van een ervaren coach aan de balie of digitaal klanten te woord staan. Het is de bedoeling dat de medewerkers direct met alle klantvragen aan de slag gaan zodat ze in korte tijd een sterke basis kunnen leggen. Tevens zal hierdoor de theorie (systemen, producten en kennis) veel meer gaan leven als het binnen gesprekken toegepast kan worden. Dit alles natuurlijk onder supervisie van de coach. Die zal natuurlijk meeluisteren en de medewerkers van feedback voorzien. Er is altijd ruimte voor vragen en er worden momenten ingelast voor intervisie. Tot slot zal de coach ervoor zorgen dat alle klanten juist worden voorgelicht.

Resultaten

Na het opleidingstraject zijn de medewerkers perfect ingewerkt en kunnen ze direct van start. Ze hebben een goede theoretische en praktische basis gelegd voor hun carrière binnen het bankadvies De vragen gesteld door een divers zakelijk of particulier klantbestand kunnen in een grote mate van zelfstandigheid worden beantwoord. Ze hebben veel zelfvertrouwen om de klant te woord te staan.

Contactinformatie

Neem via onderstaande button contact met ons op om in gesprek te gaan over de mogelijkheden voor uw organisatie. Voor korte vragen kunt u een e-mail sturen naar: opleidingen@harrows.nl.

 

Neem contact met ons op

Harrows gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.